09.12.21
חיפוש מתקדם

התמודדות המנהל עם תהליכי קבלת החלטות, החוזה הפסיכולוגי והעצמת העובדים: מנהל הסניף במקדונלד'ס כמקרה בוחן

  • מספר עבודה: 535
  • שנת הגשה: 2007
  • מוסד לימודים: האוניברסיטה הפתוחה
  • מספר עמודים: 15
  • מספר מילים: 3453
  • מספר מקורות: 9
  • קורס: ניהול קו ראשון
  • סוג עבודה: סמינריון
  • סוג תואר: תואר ראשון
  • מחיר: 180 ₪
    מחיר
    180.00₪ (ILS)

תקציר העבודה:

בעולמנו המתפתח והמשתנה חלו בארגונים שינויים במהות תפקידי מנהלים בכלל וקו ראשון בפרט. בנוסף לתפקידים הניהוליים הרגילים עליו לדעת לטפל בדימוי העצמי של עובד, בשביעות הרצון שלוו בהתאמה בין צרכיו האישיים וצורכי הארגון.

כיום מגדירים את מנהל הקו הראשון, כמנהל  בעל אחראיות יומיומית, אשר מניע עובדים מתחתיו, מנהל מידע, ולחלקם גם אחראיות פיננסית.  מנהל קו ראשון , הוא זה שמתווך , בעצם בין  חלקי הארגון- בין החזון של ההנהלה הבכירה לבין הפעולות של העובדים הזוטרים. 

עבודה זו בוחנת את תפקוד מנהל הקו ראשון הפועל בסניף מקדונלדס, דרך הכישורים שלו ותוך הערכה ביקורתית על אופן הביצועים שלו. התהליך ילווה בהצגת מודלים רלוונטיים ויתמקד ב-4 נושאים: צוות עבודה הטרוגני, החוזה הפסיכולוגי, קבלת החלטות והעצמת עובדים.

הארגון שבחרתי הינו מסעדת "מקדונלד'ס". כיום, הרשת נחשבת כרשת המסעדות הגדולה ביותר בעולם אשר מונה כ-32 אלף סניפים ב-128 מדינות!

עפ"י מידע שהתקבל מהאתר של מקדונלד'ס ישראל (http://www.mcdonalds.co.il/) את הזיכיון לפתיחת סניפי הרשת בישראל קיבל ד"ר עמרי פדן, אשר משמש כיום כיו"ר, בעלים ומנכ"ל פעיל. בעבודה זו אציג נתונים על סניף קניון איילון אשר נפתח ב 13 לאוקטובר בשנת 1993 והיה למעשה הסניף הראשון שנפתח בכל המזרח התיכון (כיום קיימות כ-130 מסעדות ברחבי הארץ). בסניף קניון איילון מועסקים כיום כ-32 עובדים אשר מרביתם כוללים בני נוער אך גם בוגרים אשר משמשים בתפקידי ניהול שונים. 

תוכן עניינים

מבוא

4

צוותים הטרוגניים

5

מיומנויות אשר  נדרשות ממנהלי הצוותים

7

חוזה פסיכולוגי

9

קבלת החלטות משתפת

11

העצמת עובדים

12

סיכום

14

ביבליוגרפיה

15

 

 

 

ID, $echo ); ?>
XXXX