11.12.18
חיפוש מתקדם

מחקר שוק שיווקי: חברת קוקה קולה

  • מספר עבודה: 581
  • שנת הגשה: 2010
  • מוסד לימודים: אוניברסיטת חיפה
  • מספר עמודים: 21
  • מספר מילים: 3763
  • מספר מקורות: 15
  • קורס: שיווק
  • סוג עבודה: סמינריון
  • סוג תואר: תואר ראשון
  • מחיר: 350 ₪
    מחיר
    350.00₪ (ILS)

תקציר העבודה:

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ היא בעלת הזיכיון למכירת מוצרי קוקה קולה בישראל. ככזו שולטת החברה שלטון ללא מצרים בשוק המשקאות הקלים באמצעות המותג "קוקה קולה". שלטון זה מתאפיין בגודל הגדול כמעט פי 3 מהמתחרים והגדלה עקבית של נתח השוק בעשור האחרון.

החברה דאגה לאורך השנים להתפתח לתחומים משלימים ונוספים בתחום המשקאות. החברה רכשה את "טרה" חברת חלב ומוצרי חלב, הקימה מערך הפצה מהגדולים אם לא הגדול בארץ, חברה לפריגת לייצור מיצים ועוד.

הסיבה העיקרית להצלחתה של החברה היא היותה בשוק לבד מעל 20 שנה  (סיגן, 2000), אך גם באיכות האנושית ובהשקעה השיווקית.

העבודה תעסוק בהיבטים שונים של ניתוח החברה והצלחתה – תמהיל המוצרים, פילוסופית השיווק, מיצוב מוצרי החברה על פי מודל בוסטון. העבודה גם תכלול ניתוח של הסביבה התחרותית – ניתוח SWOT של גורמים פנימיים וחיצונים כמו גם ניתוח הכוחות המניעים את התחרות על פי פורטר. נדון גם באסטרטגית ההמחרה של החברה.

לסיכום נתייחס למכלול הגורמים המביא את החברה למעמדה והצלחתה בשוק.

תוכן עניינים

1.תקציר מנהלים 

3

2.מבוא

4

3.ניתוח הפירמה

5

3.1.על הפירמה

5

3.2.תמהיל המוצרים

6

3.3.פילוסופית ניהול השיווק

8

3.4.ניתוח מתחרים

10

3.5.מודל בוסטון לחברה

15

3.6.אסטרטגיות המחרה

17

4.סיכום ומסקנות

19

5.ביבליוגרפיה

20

XXXX