11.12.18
חיפוש מתקדם

שוק המשקאות הקלים: ניתוח דרכי השיווק של חברת המים המינרליים נביעות

  • מספר עבודה: 906
  • שנת הגשה: 2010
  • מוסד לימודים: אוניברסיטת תל אביב
  • מספר עמודים: 24
  • מספר מילים: 6056
  • מספר מקורות: 16
  • קורס: שיווק
  • סוג עבודה: סמינריון
  • סוג תואר: תואר ראשון
  • מחיר: 280 ₪
    מחיר
    280.00₪ (ILS)

תקציר העבודה:

נביעות טבע הגליל הוקמה בשנת 1989 , תחת החזון להוביל את תחום המים המינרליים בישראל. המטרה היתה ונותרה להעניק ללקוח חוויית שירות, הנאה ותועלת. המים המינרלים הטבעיים של נביעות נובעים ממעיין "עין זהב" האיכותי, שלמרגלות הרי נפתלי שבגליל העליון.

נביעות מספקת ללקוחותיה מים מינרלים בבקבוקים אישיים, בקבוקים משפחתיים ובקבוקי זכוכית יוקרתיים לאירוח אשר משווקים בכל נקודות המכירה ברחבי הארץ. החל משנת 1990 החברה פועלת גם במגזר של כדי מים (להלן: "מתקני ברים") המורכבים ע"י מתקני מזיגה חשמליים. החברה משווקת ומפיצה, ע"י מערכת הפצה ייעודית את כדי המים המורכבים על מתקני ברים המשרתים את לקוחות החברה.

בהתחלה ביצענו סקירה כללית של חברת נביעות. הסקירה מתארת את התפתחות החברה, מהות העסק, מטרות ויעדים, אסטרטגיה נוכחית של החברה, משאבי החברה, יתרונות תחרותיים, נקודות חוזק וחולשה. אפיינו את קו המוצרים של החברה, מיקומו בארגון ואת מרכיבי תמהיל השיווק.

לאחר מכן סקרנו תחילה את הענף המשקאות הקלים בארץ, מגמות ותנודות, מתחרות המובילות בענף (מעיינות עדן, עין-גדי, לייף וסאן-בנדטו), סקרנו את הסביבה החיצונית ע"י מודל Pest-D וניתחנו את הענף ע"פ מודל פורטר.

מתודולוגיה - ערכנו סקר שוק בקרב חמישים מרואיינים, מתוך מטרה ללמוד על העדפות הצרכנים, הרגלי צריכה והתנהגותם ביחס למוצר החברה.

 


1. תמצית מנהלים

1

2. רקע על החברה

3

3. ניתוח סביבה חיצונית

6

 3.1 מודל ה-PEST-D

7

3.2 מודל SWOT

9

3.3  ניתוח מתחרים עיקריים

10

4. שיטת מחקר שיווקית

13

5. אסטרטגיה שיווקית

19

6. תמהיל שיווקי

21

 6.1 מוצר

21

 6.2 מיצוב

21

 6.3 מחיר

21

6.4 דרכי שיווק

22

7. בביבליוגרפיה

24

XXXX