21.05.18
חיפוש מתקדם
נמצאו 80 פריטים
סוג תואר: תואר ראשון סוג עבודה: סמינריון עבודה’ מס: 1487 שנת הגשה: 2010

שוויון הזדמנויות: שכר המורים בישראל בפרספקטיבה בינלאומית

האוניברסיטה הפתוחה
שוויון הזדמנויות
כל מורה רביעי במגזר הממלכתי עוזב את משרתו בשנת עבודתו הראשונה – כך עולה מסקר מיוחד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שהוגש לאחרונה לראשי משרד החינוך. שיעור "הנשירה" למורים בשנת העבודה הראשונה שלהם בפועל לאחר סיום שלב ההכשרה, עומד על כ-25%-30%. עוד עולה מהדו"ח, כי בין 1991 ל-2002 עלה שיעור המורים העוזבים לצמיתות את מערכת החינוך ב-28% – מ-6.9% מכלל המורים במערכת החינוך ב-91' (4,938 מורים), ל-8.8% (9,604 מורים) ב-2002. (קשתי 2007)
מחיר
360.00₪ (ILS)
  • מחיר: 360 ₪
  • מס’ מקורות: 17
  • מס’ עמודים: 35
  • מס’ מילים: 7,182
סוג תואר: תואר שני סוג עבודה: סיכום קורס עבודה’ מס: 1514 שנת הגשה: 2011

מהן ההשלכות של מאפייני אישיות על העדפת תמריצים בקרב עובדי הוראה?

האוניברסיטה הפתוחה
פרויקט גמר
כתת מערכת ממערכת העל שנקראת מערכת החינוך מנהלי בתי הספר אינם יכולים לתגמל מורים, בגמולים שווי ערך כספי. לשם כך, מנהלים צריכים להבין את משמעות המוטיבציה ותפקידה בהנעת עובדים. בארגון כזה תגמוליו מתבססים על תהליכים אמוציונאליים ומשובים. מנהלים בכלל ובמערכת החינוך בפרט, מבינים שעליהם להניע את עובדיהם, ע"פ שיטות ההנעה המניעות אותם כל אחד באופן אינדיבידואלי, מה שמתאים לאחד לאו דווקא יתאים לאחר. בניגוד לתיאוריה של טיילור, שהניחה, שעובד מונע רק ע"י מניעים כלכליים, בית ספר כארגון דומה בתרבות העבודה שבו לארגונים מטיפוס Y, כפי שהציע הפסיכולוג האמריקאי מק'רגור(סמואל,י,1999), כיון שבארגון מטיפוס זה ניתנת הזדמנות
מחיר
150.00₪ (ILS)
  • מחיר: 150 ₪
  • מס’ מקורות: 11
  • מס’ עמודים: 15
  • מס’ מילים: 3,101
סוג תואר: תואר ראשון סוג עבודה: סמינריון עבודה’ מס: 1450 שנת הגשה: 2010

האופן בו סגנונות ההתקשרות משפיעים על שביעות הרצון הכללית שלנו מהחיים

האוניברסיטה הפתוחה
מדעי ההתנהגות
מקובל לחשוב שרמת שביעות הרצון הכללית מהחיים של בני אדם קבועה פחות או יותר. על פי התפיסה המקובלת, ברגע שמתמלאים צרכיו הבסיסיים של אדם מסוים (אוכל, קורת גג וכדומה) רוב האנשים ישמרו על רמת שביעות רצון זהה. גם אם יתרחש אירוע קיצוני בחייהם, זכייה בלוטו מצד אחד או תאונת דרכים מצד שני, רמות שביעות הרצון יעלו או ירדו לתקופה קצרה, שלאחריה האדם יחזור להיות מאושר כמו קודם. לכל אדם יש כנראה נקודת שיווי משקל של שביעות רצון שקשה לחרוג ממנה ביום יום.
מחיר
250.00₪ (ILS)
  • מחיר: 250 ₪
  • מס’ מקורות: 64
  • מס’ עמודים: 35
  • מס’ מילים: 8,377
סוג תואר: תואר שני סוג עבודה: סיכום קורס עבודה’ מס: 1511 שנת הגשה: 2010

הקשר בין מעמד המורה והמוטיבציה ללמידה

המסלול האקדמי של המכללה למינהל
פרויקט גמר
מתוך העבודה: על פי Towse ועמיתיו (2002) קיימים מספר גורמים המשפיעים על אפקטיביות ההוראה של המורה וביניהם המוטיבציה (Students generally perform better if taught by well qualified, trained and motivated teachers ) Goldhaber ועמיתיו (2000) הוסיפו גם כי תוארו האקדמי של המורה משפיע גם הוא על הישגי תלמידיו. כל תהליך של העצמת המורה ועליית מעמדו משולב בסופו של דבר בתהליך העלאת רמת החינוך. העצמת המורה היא תהליך המשנה תפיסות חברתיות ומשפיע על הכבוד שרוחש התלמיד, משפחתו והחברה למורה.
מחיר
250.00₪ (ILS)
  • מחיר: 250 ₪
  • מס’ מקורות: 25
  • מס’ עמודים: 19
  • מס’ מילים: 5,002
סוג תואר: תואר ראשון סוג עבודה: סמינריון עבודה’ מס: 1466 שנת הגשה: 2006

הקשר בין אקלים ארגוני לשחיקת מורים – השוואה בין פרופיל ארגוני פתוח לפרופיל ארגוני סגור

אוניברסיטת בר-אילן
חינוך
תופעת השחיקה בכלל ובעבודה בפרט, מעוררת בשנים האחרונות עניין ציבורי ומקצועי, ולו גם בשל תוצאותיה הפוגעות בפרט ובחברה. ניסיונות שונים נעשו להגדרת מושג השחיקה וניתן אפוא לומר, שהשחיקה של העובד המקצועי מתאפיינת בשני מקבצים עיקריים של התנהגויות וביטוי תחושות: תחושת תשישות נפשית וגופנית ואי הגשמה אישית ומקצועית. בית הספר עומד כיום מול מציאות רבת תהפוכות והוא נדרש להתאים את עצמו לשינויים ולחידושים תכופים
מחיר
300.00₪ (ILS)
  • מחיר: 300 ₪
  • מס’ מקורות: 21
  • מס’ עמודים: 60 - לא כולל נספחים
  • מס’ מילים: 12,579
XXXX